Türkiye Cumhuriyeti

Rotterdam Başkonsolosluğu

Bilgi Notları

Pasaport İşlemleri Hakkında Sıkça Sorulan Sorular, 19.01.2017

PASAPORT İŞLEMLERİ HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR VE CEVAPLARI 

1)Yeni pasaport bedelleri nedir?

2017 yılı için pasaport bedelleri:

6 aylık         : 42.-Euro + 4 Euro  =   46.- Euro
1 yıllık        : 49.-Euro + 4Euro    =   53.- Euro
2 yıllık         : 63.-Euro + 4 Euro =    67.- Euro
3 yıllık        : 78.-Euro + 4 Euro =     82.-  Euro

4-10 yıllık   : 100.-Euro + 4 Euro  =  104.- Euro

 

2)Öğrencilerin pasaport işlemlerinde harç ödeniyor mu?

Hollanda’da 4-16 yaş arasında zorunlu eğitim çağı olduğundan, bu yaşlar arasındaki öğrencilerden pasaport harcı alınmamaktadır. Bu işlemlerde, 2017 yılı için 30 Euro (26.00 Euro cüzdan bedeli + 4 Euro posta bedeli) tahsil edilmektedir. 16 yaş üstü öğrencilerin
eğitim gördükleri kurumdan aldıkları öğrenci belgesini işlem sırasında ibraz etmeleri gerekmektedir. Bu haktan yararlanmak isteyen öğrencilerin 25 yaşından gün almamaları gerekmektedir.

 

3)Kayıp pasaport başvurusu nasıl yapılır?

Kayıp pasaport başvurusu, yerel polis makamından alınacak kayıp raporu, nüfus cüzdanı ve 2 adet vesikalık fotoğrafla yapılır.

Kayıp pasaportlarla ilgili olarak, Başkonsolosluğumuzca kişinin nüfusa kayıtlı olduğu ilin Emniyet Müdürlüğü arasında yazışma yapıldığından, işlemin sonuçlanması ve yeni pasaportun düzenlenmesi zaman alabilmektedir.

4)Geçici pasaport hangi durumlarda verilir?

Geçici pasaport, acil durumlarda (bir yakının vefatı veya sağlık sorunu), mevcut pasaportun geçirililik süresinin bitmiş olması veya mevcut pasaportun kaybedilmesi halinde düzenlenir. Geçici pasaportun geçerlilik süresi düzenlendiği tarihten itibaren 1 ay’dır. Sadece Türkiye’ye havayoluyla yapılan seyahatler kullanılabilir. Geçici pasport düzenlenebilmesi için nüfus cüzdanı ve 1 adet vesikalık fotoğraf gerekmektedir. Geçici pasaport yapılacak vatandaşımızın 18 yaşından küçük yani reşit olmaması durumunda, anne ve babanın hazırlanacak muvafakatnameye imza atmaları gerekmektedir.

 

5)Reşit olmayanlara pasaport nasıl hazırlanır?

Reşit olmayan çocuklara pasaport ve geçici pasaport hazırlanması işleminde gerekli olan muvafakatname, memur önünde kimlik tespiti yapılarak anne ve babanın imzalarının alınması şeklinde yapılır. Ebeveynlerin boşanması durumunda,  kesinleşmiş Türk veya Hollanda mahkemesi kararıyla velayetin verildiği ebeveyn tarafından sözkonusu işlem yapılabilir. Eşlerden birinin işlem sırasında bulunmaması durumunda Konsolosluklarda veya Türkiye’deki Noterliklerde hazırlanmış olan muvafakatnamenin mutlaka ibraz edilmesi gerekmektedir. Reşit olmayan çocuklara en fazla 5 yıl süreyle pasaport düzenlenebilir.

 

 

6)Pasaport başvurusu yapıldıktan sonra, pasaport ne zaman hazırlanıp teslim edilir?

Pasaport başvurusu alındıktan sonra yaklaşık 1 hafta ila 10 gün arasında Türkiye’deki tanzim merkezinden Dışişleri Bakanlığımız aracılığıyla Başkonsolosluğumuza kargoyla gönderilir ve kargo teslim alındığında aynı gün stok girişi yapılarak teslime hazır hale gelir.

 

7)Hususi damgalı pasaport başvurusu nasıl yapılır?

Hak sahibinin, nüfus cüzdanı, emekli / resmi görevden ayrılan şahsın kadro derecesini gösterir kurumundan aldığı belge ve emekli tanıtım kartıyla birlikte başvurması gerekmektedir.

Hususi pasaport almaya hak sahiplerinin eşleri ve reşit olup hak sahibi ebeveyni ile birlikte ikamet eden, evli bulunmayan, iş sahibi olmayan öğrenimine devam eden kız ve erkek çocuklarına (Açık Öğretim Lisesi, Açık Öğretim Fakültesi dâhil öğrenim gördükleri okuldan öğrenci olduğunu belgelemek şartı ile) 25 yaşını dolduruncaya kadar hususi damgalı pasaport düzenlenmektedir.

Hususi pasaport en az 6 ay, azami 5 yıl süre için düzenlenebilir.

Hususi pasaportlarla ilgili olarak Başkonsolosluğumuzla İçişleri Bakanlığı Emniyet Genel Müdürlüğü arasında yazışma yapıldığından, işlemin sonuçlanması ve yeni pasaportun düzenlenmesi zaman alabilmektedir. 

8)Nüfus bilgilerinde herhangi bir değişikliğin olması durumunda yeni bir pasaport alınmalı mıdır?

Nüfus bilgilerinde değişiklik olması durumunda, mevcut pasaportun yenilenmesi gerekmektedir. Evlilik ve boşanmalardaki soyadı değişikliği ve nüfus bilgilerindeki maddi hataların düzeltilmesi (adı, soyadı, doğum yeri, doğum tarihi vb. gibi) durumunda yeniden düzenlenecek nüfus cüzdanı bilgileriyle örtüşecek yeni bir pasaport alınması gerekir. Sözkonusu işlemde pasaporttaki mevcut süre yeterli ise aynı süreyle yeni pasaport düzenlenmesi nedeniyle sadece 30 Euro (26.00 Euro cüzdan bedeli + 4 Euro posta bedeli) tahsil edilir.

 

9)Seyahatlerde pasaportun geçerlilik süresinin önemi var mıdır?

Genellikle seyahatlerde pasaportun en az 6 ay geçerli olması istenmektedir. Ancak, seyahate çıkmadan önce ilgili ülke temsilciliklerinden bilgi alınması tavsiye olunur.

 

10)Yeni pasaport teslimi sırasında hangi belgeler getirilmelidir?

Pasaport tesliminde, işlem sırasında vatandaşa verilen başvuru formu ve eski pasaportun ibraz edilmesi zorunludur. İlk müracaat ve kaybından dolayı yenilenen (zayi) pasaport işlemlerinde başvuru formu ve nüfus cüzdanının ibrazı yeterlidir.