Türkiye Cumhuriyeti

Rotterdam Başkonsolosluğu

Bilgi Notları

Noter ve Tebligat İşlemleri Hakkında Sıkça Sorulan Sorular, 19.08.2016

NOTER İŞLEMLERİ HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR VE CEVAPLARI

1)Vekaletname  düzenlettirmek için gerekli belgeler nelerdir?

Nüfus cüzdanı (kişi izin alarak Türk vatandaşlığından cıkmışsa ve Hollanda vatandaşıysa, Hollanda makamlarınca verilmiş kimlik belgesi ve Mavi Kart), pasaport,

2 adet fotoğraf (son 6 ay içinde çekilmiş renkli vesikalık fotoğrafların hepsinin aynı ve önden çekilmiş olması gerekmektedir. Bilgisayarla çoğaltılmış fotoğrafların renkleri folyo ile kaplama sırasında dağıldığından bu tür fotoğraflar kabul edilmemektedir),

Vekil tayin edilecek kişinin adı, soyadı, baba adı, doğum tarihi ve T.C. kimlik numarası gereklidir.

2)Avukata vekaletname verebilmek için neler gereklidir?

1. maddede kayıtlı bilgi ve belgeler ile vekil tayin edilecek avukatın T.C. kimlik numarası, üyesi olduğu Baro, bağlı olduğu Vergi Dairesi bilgileri gerekmektedir.

3)Tapu işlemleriyle ilgili vekaletname düzenlettirmek için neler gereklidir?

1. maddede kayıtlı bilgi ve belgeler ile vekaletnameye konu taşınmazın tapusu veya tapu kayıt bilgileri (il, ilçe, mahalle, köyü, sokak, pafta, ada, parsel, mevkii gibi) gereklidir.

4)Taşıtla ilgili vekaletname düzenlettirmek için neler gereklidir?

1. maddede kayıtlı bilgi ve belgeler ile vekaletnameye konu aracın ruhsat bilgileri gerekmektedir.

5)Hollanda noterinde düzenlettirilen vekaletname Türkiye’de geçerli midir?

Hollanda noterinde düzenlettirilen vekaletname için o ülkedeki apostil makamından apostil şerhi alınmalıdır. Ayrıca,
Başkonsolosluğumuzda kayıtlı bir yeminli tercüman tarafından Türkçe’ye tercüme edilmesi gerekmektedir.

6)Vekâletname düzenlettirmek için ödenmesi gereken ücret nedir?

Vekâletname işlemlerinin ücreti sabit değildir. Ücretler, sayfa sayısı ve yaptırılacak işlemin konusuna göre değişiklik göstermektedir.

7)Çocuklara Türkiye’de Pasaport çıkartılması ve yurtdışına giriş-çıkış yapabilmeleri için düzenlettirilen muvafakatname için neler gereklidir?

Nüfus cüzdanı, çocukların T.C. Kimlik Numarası ve Vekil tayin edilecek kişinin adı, soyadı, baba adı, doğum tarihi ve T.C. kimlik numarası gereklidir.

8)Tasdik (Legalizasyon) işlemi için neler gereklidir?

Tasdiklenmesi istenen belgelerin Hollanda Ticaret Odasından (K.V.K.) mühürlü imzalı olması gerekmektedir.

9)Tercüme tasdiki için neler gereklidir?

Başkonsolosluğumuza kayıtlı yeminli tercümanlardan herhangi birine Türkçe tercüme yaptırdıktan sonra Başkonsolosluğumuzda tercüme tasdik işlemi yaptırılabilir.

10)Başkonsoloslukta kayıtlı Yeminli Tercümanların isim ve iletişim bilgilerini nereden bulabiliriz?

Başkonsolosluğumuzun resmi internet sayfasında Bilgi Notları bölümünde bulunmaktadır.

TEBLİGAT İŞLEMLERİ HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR VE CEVAPLARI

1)Adıma gelen tebligat evrakı/mahkeme kararı doğrudan postayla bana gönderilebilir mi?

Tebligat evrakının Başkonsolosluğumuzdan teslim alınması gerekmektedir.


2)Başkonsolosluğumuz davet yazısı geldikten sonra tebligat evrakını 30 gün içinde almak zorunda mıyız? Bu süre içinde almazsak ne olur?


7201 sayılı Tebligat Kanunu uyarınca tebligat evrakını 30 gün içinde almanız gerekmektedir.


3)Tebligat evrakını şahsen almak zorunda mıyız? Başkası bizim adımıza alabilir mi?

Tebligat evrakını şahsen gelip alamıyorsanız, aile bireylerinizin sizin adınıza tebligat evrakını teslim alması mümkündür.

4)Tebligatın akıbeti ile ilgili Başkonsolosluktan bilgi alabilir miyim?


Yurtdışı tebligat işlemleri 7201 sayılı Tebligat Kanunu’nun ilgili hükümleri uyarınca gerçekleştirilmektedir. Türkiye’deki ilgili makamlar tarafından Başkonsolosluğumuza iletilen tebligat işlemleri hakkında ilgili makam veya ilgili mevzuat çerçevesinde resmi talepte bulunan kurum ve kuruluşlar haricinde bilgi verilmesi mümkün değildir.  

Tebligat işlemlerinin akibetini ilgili Mahkemeler nezdinde takip edebilirsiniz.