Türkiye Cumhuriyeti

Rotterdam Başkonsolosluğu

Bilgi Notları

Çalışma Ataşeliğinden Duyuru, 19.08.2016

 

1-    Ataşeliğimizde bütün işlemler randevu ile yapılmaktadır. Web sayfasından ya da e-posta yolu ile randevu verilememektedir.
 

R   Randevu ve bilgi almak için 010 414 40 52 numaralı telefonun hafta içi 14.30-17.30 saatleri arasında aranması gerekmektedir. Vatandaşlarımızın randevusuz işlem yaptırmak konusundaki ısrarları Ataşeliğimizin çalışma düzenini bozmakta, randevu alarak işlem yaptıran vatandaşlarımız bakımından da haksızlığa yol açmaktadır. 

2- 
Ataşeliğimize yapılan başvurulardan, aynı kişilerin yakın tarihler için birden fazla randevu aldıkları, randevu tarihinde Ataşeliğimize gelemeyecek olan bazı kişilerin ise randevularını iptal etmedikleri anlaşılmaktadır. Söz konusu davranışlar, yakın tarihlerde randevu almak isteyip alamayan vatandaşlarımız bakımından mağduriyet yaratmaktadır. Vatandaşlarımızın Ataşeliğimize gelemeyecekleri durumlarda yukarıda belirtilen telefon numarasını arayarak randevularını iptal etmeleri gerekmektedir.
 

3-     
Ataşeliğimize başvururken getirilen belgelerin tercüme edilmesine gerek yoktur.
 

4-     
Ataşeliğimizden alınan hizmet ve ikamet belgelerinin geçerlilik süresi 1 aydır.
Vatandaşlarımızın randevu talebinde bulunurken alacakları belgelerin geçerlilik süresini göz önünde bulundurmaları gerekmektedir.

5-     
Türkiye’den emeklilik şartları,
bireylerin özel durumları, sigortalılık başlangıç tarihi, Hollanda’daki ikamet süreleri gibi birçok farklı konuya bağlı olarakkişiden kişiye değişiklik göstermektedir.


Türkiye’den emekliliğin ekonomik ve sosyal koşulları ve sonuçları hakkında bağlı bulunulan bölgede hizmet veren Müşavirlik ve Ataşeliklerden bilgi alınması gerekmektedir. 

6-     
Türkiye’den emeklilik için
hizmet ve ikamet belgesi talebinde bulunacak vatandaşlarımızın randevu tarihlerinde Ataşeliğimize gelirken beraberlerinde nüfus cüzdanlarını (Türk kimliği)
ve aşağıdaki ispatlayıcı belgelerin asıllarını fotokopileriyle
birlikte getirmeleri gerekmektedir.

 

İŞVEREN YANINDA ÇALIŞMIŞ YA DA ÇALIŞAN VATANDAŞLARIMIZ İÇİN; 

İşverenden Alınabilecek Belgeler;

Çalışmış oldukları şirketlerden aldıkları, çalıştıkları sürelerin tamamını gösteren yazılar:

-         
Elde mevcut maaş kâğıtları, sertifika, bonservis, iş sözleşmeleri gibi belgeler (imzalı, mühürlü, kişi adına ve işe giriş çıkış tarihlerinin belirtilmiş olması gerekmektedir.) Başvuru sahibinin işe giriş ve işten ayrılış tarihlerinin net bir şekilde görülmesi gerekmektedir.
 

Kurumlardan Alınabilecek Belgeler

-         
Pansiyon kurumundan (bedrijfspensioenfonds) bir pansiyon dökümü (Pensioenoverzicht) fotokopisi (imzalı mühürlü ve kişi adına işyerinin ismiyle birlikte giriş çıkış tarihlerinin olması gerekmektedir.)

-         
İş bulma kurumlarından (uitzenbureau), İş ve Gelir Kurumu (CWI) veya İşçi Sigortaları Kurumu UWV’den alınacak yazılar, belgeler SUWINET Overzicht/SUWINET Inkijk, UWV tarafından verilen PDU1-Portable Document 1 (Bu belgelerin de imzalı, mühürlü ve kişi adına işyerinin ismiyle birlikte giriş çıkış tarihlerinin olması gerekmektedir.) 
 

Kendi Hesabına Çalışmış veya Çalışan Vatandaşlarımız İçin,

-         
Getirilecek belgelerin aslının olması ve imzalı mühürlü ve kişi adına düzenlenmiş olması gerekmektedir.


  • alınacak belgelerin aslı (işyeri kişi tarafından kurulduysa kendi tarafından kurulduğuna dair “eenmanszaak” ifadesinin yer aldığı ve kendi adının ve iletişim bilgilerinin bulunduğu ve kendi iş yerinin açılış tarihi ve işyerinin faaliyetine son verdiği kapanma tarihini belirtir belge) Uittreksel van Inschrijving en Uitschrijving

Verklaring Omtrent de Hoedanigheid van Belastingplichtige 

Ev Hanımı olarak geçen sürelerini borçlanmak isteyen Vatandaşlarımız İçin;

Borçlanma başvurusunda bulunmak için ev kadını olarak geçen sürelerini gösteren belge almak üzere Ataşeliğimize gelecek bayanların ise, bağlı oldukları belediyeden aldıkları, ikamet sürelerini belirten belgeleri getirmeleri gerekmektedir.

Belediyeden alınacak Hollanda’da ikamet sürelerini belirten (vestigingsdatum in Nederland) ibaresinin de yer aldığı Hollanda’daki ilk ikamet kayıt tarihini gösteren ve son bir ayı geçmemiş güncel tarihli ikamet belgesi (imzalı mühürlü ve kişi adına verilen belgenin aslı ve fotokopisi gerekmektedir - Uittreksel van GBA met vermelding van Vestigingsdatum in Nederland / Belediyeden ikametgah belgesi Uittreksel van GBA met vermelding van vestingingsdatum in Nederland, voorzien van stempel an handtekening.  

ÖNEMLİ NOT: Türkiye’den emeklilik için borçlanma başvurusu (ilk başvuru) ve maaş tahsis başvurusu (güncel belge başvurusu) arasında Ataşeliğimize ibraz edilmesi gereken belgeler bakımından farklar bulunmaktadır. Konuya ilişkin bilgi almak için 010 414 4052 numaralı telefonun 14.30-17.30 saatleri arasında aranması gerekmektedir.