Türkiye Cumhuriyeti

Rotterdam Başkonsolosluğu

Başkonsolosluk Duyurusu

Hollanda’da “ayrımcılığa” Uğradığını Düşünenlerin Başvurabilecekleri Kurum Ve Kuruluşlar , 30.05.2012

Hollanda’da “ayrımcılığa” uğradığını düşünenlerin başvurabilecekleri kurum ve kuruluşlar

Hollanda’da herkes “eşit muamele” görme hakkına sahip olup, bu hak Anayasa’nın 1.maddesiyle kayıt altına alınmıştır.

 

Dini, inancı, kökeni, cinsiyeti, cinsel eğilimi, ten rengi, ırkı, medeni hali, engelli olması, kronik hastalığı olması veya yaşı nedeniyle ayrımcılığa uğradığını düşünen herkesin şikayetlerini bildirebilecekleri birimler ve bu birimler hakkında özet bilgiler aşağıda sunulmaktadır.

 

Hollanda’da yaşayan vatandaşlarımız da ayrımcı bir muameleyle karşılaştıklarını düşündükleri durumlarda aşağıda belirtilen yasal mekanizmaları kullanabilirler.

 

1)Ayrımcılıkla Mücadele Bürosu (Antidiscriminatiebureau)

 

Ayrımcı bir davranışla karşılaştığını düşünen herkes Ayrımcılıkla Mücadele Bürosuna başvurabilir.

 

 

Ayrımcılıkla mücadele bürolarına farklı şekillerde ulaşılabilir. Telefon edilebilir, mail gönderilebilir veya postayla yazılı olarak başvuru yapılabilir. Hollanda’daki ayrımcılılıkla mücadele bürolarının listesine ve adreslerine  “discriminatie.nl” web sayfasından ulaşılması mümkündür.

 

0900 235 43 54 numaralı ulusal yardım hattını arayarak da size en yakın ayrımcılıkla mücadele bürosunun yerini öğrenebilirsiniz. (Dakika ücreti 10 cent)

 

Ayrımcılıkla Mücadele Bürolarında şikayetinizin içeriğine göre size ne yapmanız gerektiği konusunda tavsiye verilmekte ya da sizin için ne yapılabileceğine ilişkin bilgi verilmektedir.

 

Büroya yapılan bütün şikayet ve bildirimler, belli bir program dahilinde kayıt altına alınmaktadır. Ancak şikayeti ya da bildirimi yapan kişiyle ilgili bilgiler gizli tutulmakta, başkasına verilmemektedir.

 

 

3) Eşit Muamele Komisyonu (Commissie Gelijke Behandeling -CGB)

 

CGB’ye  www.cgb.nl veya www.cgb.nl/english internet adresinden ulaşılabilmektedir.

Eşit Muamele Komisyonu tamamen bağımsız bir kuruluştur ve hizmetleri karşılığında ücret almamaktadır. Komisyon yapılan muamelenin kanuna uygun olup olmadığını araştırır. CGB’nin bulguları bağlayıcı olmamakla birlikte, uygulamada taraflar çoğunlukla CGB’nin tavsiyelerine uymaktadırlar.

 

 

4) Asliye Hukuk Mahkemesi veya İdari Mahkeme

 

Şikayet konusu ayrımcılık ağır nitelikte ise konu hukuki sürece taşınabilir.

 

CGB’ye başvurulması durumunda, Mahkemeler CGB’nin bulgularını dikkate almaktadırlar. Ancak CGB’ye başvurmaksızın da Mahkemeye başvurulabilir.

 

5)  Kimlik bildirmeksizin şikayette bulunma

 

Öte yandan, kişisel bilgilerinizi vermeksizin ayrımcılığa maruz kaldığınızı bildirmek istiyorsanız, 0800 7000 numaralı telefonu arayabilirsiniz. İsim vermeden şikayet bildirme hakkında ayrıntılı bilgi için www.meldmisdaadanoniem.nl/english/report-crime-anonymously web adresine başvurabilirsiniz.

 

Internet üzerinde karşılaşacağınız ayrımcı ifadeleri ise  “Internet Ayrımcılık Acil Hattı”na (MDI) bildirebilirsiniz. MDI( www.meldpunt.nl )  bu tür ayrımcı ifadeleri kayıt altına alarak incelemektedir. Internet Ayrımcılık Acil Hattı’na elektronik posta göndererek başvurabilirsiniz. Posta mesajınızda ayrımcılıkla ilgili ifadenin internette tam olarak nerede bulunduğunun açıkça belirtilmesi önem taşımaktadır.

 

6) İşvereniniz, ev sahibiniz veya eğitim kurumunuzdaki ilgili birim

 

Eğer işyerinizde, oturduğunuz apartman veya semtte, ya da okuduğunuz eğitim kurumunda (lise, yüksekokul, üniversite vb.)  ayrımcı bir davranışa maruz kaldığınızı düşünüyorsanız,  işyerinizdeki ilgili kişiye/birime, ev sahibinize, apartman/site yönetimine veya eğitim kurumunuzdaki şikayetlerin iletildiği birime (şikayet komisyonu vb.) başvurabilirsiniz. İlgili yerlerin şikayetlerle ilgilenen birimleri çözüm bulmaya yardımcı olabilirler.

 

 

 

Saygıyla duyurulur.

 

T.C. Rotterdam Başkonsolosluğu