Yurtdışında Oturma ve Çalışma İznine Sahip Olarak Yaşayan Vatandaşlarımızın İlk Ve Müteakip Askerlik Erteleme İşlemleri, 30.10.2018

Yurtdışında yaşayan vatandaşlarımız, ilk askerlik ertelemelerini; 20 yaşına girecekleri (19. Yaşını tamamlayıp 20. Yaşından gün alacakları) yılın Ocak ayından itibaren (2018 yılında 1999 ve daha yaşlı doğumlular) kayıtlı bulundukları Başkonsolosluğa aşağıda belirtilen belgelerle şahsen başvurarak yaptıracaklardır.



İlk erteleme ve müteakip işlemleri için başvuru sırasında gereken belgeler:

SÜRESİZ (ONBEPAALDE) OTURUM KARTI SAHİBİ OLANLARIN ERTELEME İŞLEMLERİ

-1 adet fotoğraf (İlk erteleme işleminde gereklidir.)

-Nüfus cüzdanı/Kimlik Kartıaslı (arkalı önlü1 adet fotokopisi)

-T.C pasaportu aslı (fotoğraflı sayfa ve Türkiye’ye giriş- çıkış damgalarının olduğu sayfaların1 adet fotokopisi)

-IND tarafından verilen ve süresi geçerli olan oturum kartı, (Aslı ve1 adet fotokopisi
)

SÜRELİ (BEPAALDE) OTURUM KARTI SAHİBİ OLANLARIN ERTELEME İŞLEMLERİ
:

-1 adet fotoğraf (İlk erteleme işleminde gereklidir.)

-Nüfus cüzdanı/Kimlik Kartıaslı (arkalı önlü1 adet fotokopisi)

-T.C pasaportu aslı (fotoğraflı sayfası ve Türkiye’ye giriş- çıkış damgalarının olduğu sayfaların1 adet fotokopisi)

-IND tarafından verilen ve süresi geçerli olan oturum kartı, (Aslı ve1 adet fotokopisi )

-Çalışanlar için:İş kontratı ile son maaş kağıdı veya yeni tarihli işveren belgesi (werkgeversverklaring) ( Aslı ve fotokopisi )

-İşsizlik, Sosyal, Hastalık ödeneği alanlar için: İlgili kurumdan hangi tarihten beri ödenek aldığınızı belirten resmi yazı, son ödenek/maaş kağıdı (laatste loonstrook), (Aslı ve fotokopisi )

-İşverenler ve serbest meslek sahipleri için: Ticaret odalarına (Kamer van Koophandel) kayıtlı olduğunuzu gösteren yeni tarihli(son üç ay içerisinde alınmış) belge ( Uittreksel imzalı olacak).(Aslı ve fotokopisi )

-Çalışmayan, ödenek almayanlar için: iş ve işçi bulma kurumuna(CWI) iş arayan olarak kayıt belgesi (Aslı ve fotokopisi )

Not:Müteakip erteleme işlemini posta yoluyla yapacak olan vatandaşlarımızın aşağıdaki Tebliğ Belgesi-Taahhütname belgesinin Tebellüğ eden kısmına isim soyisim yazarak imzalamaları ve iki adet kopyasını diğer belgelerin kopyalarına ek olarak Başkonsolosluğumuza iletmeleri gerekmektedir. Ödenmesi gereken posta ücreti ve ayrıntılı bilgi için consulate.rotterdam@mfa.gov.tr e-posta adresine mesaj gönderilebilir.


Yüksek lisans ve doktora öğrenimi yapmak üzere Hollanda’ya gelenlerden ( resmi öğrenciler hariç) öğrenciliğinden bağımsız olarak oturma veya çalışma izni alarak veya oturma veya çalışma izinleri öğrenciliklerine bağlı olarak verilmiş olsa dahi, üniversite veya diğer yüksek öğrenim kurumlarında gelir vergisine tabi ücret veya maaş karşılığı öğretim ve araştırma görevlisi olarak bulunanların askerlik ertelemeleri oturum izninin süresi kadar uzatılabilir.

Bu şartları haiz vatandaşlarımızın erteleme işlemleri ve dövizle askerlik müracaatlarında , erteleme işlemlerine ve dövizle askerlik müracaatlarına teşkil eden belgeler haricinde çalıştıkları Üniversitelerden;

“ Aşağıda kimlik bilgileri yazılı olan kişi, Üniversitemizde öğretim / araştırma görevlisi olarak ........ tarihinden beri gelir vergisine tabi olarak çalışmaktadır.” şeklinde bir yazıyı da mutlaka beraberlerinde getirmeleri gerekmektedir.

Hollanda bankaları hariç (Abn-Amro, Rabobank, ING), Hollanda mevzuatına göre kurulu (N.V.) Türk bankalarında (Credit Europe Bank dahil) çalışan vatandaşlarımız erteleme işlemleri ve dövizle askerlik müracaatlarında , erteleme işlemlerine ve dövizle askerlik müracaatlarına teşkil eden belgeler haricinde çalıştıkları bankalardan;

“ İşlemi yapılan adıgeçenin ücreti, gelir vergisi, sosyal güvenlik primleri ve diğer tüm ödemeleri çalıştığı bankamızın yurtdışındaki falliyetleri sebebiyle elde ettikleri gelirlerden ödenmektedir. Türkiye’de hiçbir kurum veya kuruluşa ( prim, vergi, sağlık, sigorta, emeklilik vb.) herhangi bir ödeme yapılmamaktadır.” şeklinde bir yazıyı da beraberlerinde getirmeleri gerekmektedir.



İlgili Dosyalar

Tebliğ Belgesi-Taahhütname

Pazartesi - Cuma

08:30 - 12:00

Vize, Askerlik, Pasaport ve TCKK işlemleri için konsolosluk.gov.tr internet adresinden randevu alınması, diğer işlemler için ise Başkonsolosluğumuz hizmet binasında 08.30-12.00 saatleri arasında sıra numarası alınması gerekmektedir. Konsolosluk işlemleri hakkındaki bilgi taleplerine telefondan yanıt verilmemektedir. Bilgi taleplerinizi lütfen Başkonsolosluğumuzun e-posta adresine iletiniz. E-posta mesajlara, resmi tatil günleri hariç, 24 saat içerisinde yazılı veya sözlü yanıt verilmektedir.
1.1.2019 1.1.2019 Yeni Yıl
22.4.2019 22.4.2019 Paskalya
27.4.2019 27.4.2019 Milli Gün (Kral'ın Doğumgünü)
5.5.2019 5.5.2019 Kurtuluş Günü (1945)
30.5.2019 30.5.2019 Dini Bayram
4.6.2019 4.6.2019 Ramazan Bayramı
10.6.2019 10.6.2019 Dini Bayram
11.8.2019 11.8.2019 Kurban Bayramı
29.10.2019 29.10.2019 Cumhuriyet Bayramı
25.12.2019 26.12.2019 Noel